Kažnjeno 1000 nesavjesnih vozača

Podgorica 12.04.2016.

U periodu od 16.marta do 01.aprila 2016 godine realizovana je zajednička akcija Udruženja Nacionalni Biro Osiguravača Crne Gore i Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore, u cilju suzbijanja učešća u saobraćaju neregistrovanih vozila,pod nazivom “Stop neregistrovanim vozilima”.

Prema riječima Borisa Šabana, izvršnog direktora NBOCG, ova institucija i MUPCG su uspješno uspostavili saradnju kojom žele da, ostvare društveno značajnu aktivnost usmjerenu na smanjenje broja neosiguranih i neregistriranih vozila i povećanja sigurnosti u saobraćaju. Međutim i pored značajnuh napora koji se ulažu od strane relevantnih subjekata, i dalje imamo osjetan broj neosiguranih tj. neregistrovanih vozila na drumovima, tako da nas raduje uspjeh ove naše zajedničke akcije.” – zaključuje Šaban.

O rezultatima ove akcije rukovodilac Odsjeka za bezbjednost drumskog saobraćaja, Uprave policije, Dragan Klikovac kaže da su u periodu trajanja akcije, kao rezlultat  intezivnih kontrola službenici saobraćajne policije izdali  1.006 prekršajnih naloga, kao i 55 prekršajnih prijava vozačima koji su u saobraćaju učestvovali upravljajući neregistrovanim vozilima ili vozilima kojima je važnost saobraćajne dozvole istekla. Pored navedenog u sklopu akcije podnesene su i dvije krivične prijave protiv vozača koji su na svojim neregistrovanim vozilima pri učestvovanju  u saobraćaju koristili registracione oznake koje pripadaju drugom vozilu.

Neregistrovana vozila, koja nisu prošla kontrolu tehničke neispravni su direktna opasnost na putu i ovakva vozila ne smiju učestovati u saobraćaju.

Ono što naročito brine je da je i pored promotivne kampanje koja je realizovana u čitavom periodu trajanja akcije i kojom je ukazivano na štetne efekte i rizike upravljanja neregistrovanim vozilima ili vozilima kojima je saobraćajna dozvola istekla evidentiran izuztno veliki broj ovih prekršaja. To je nesporan parameter da  saobraćajni prekršaji ove vrste moraju biti pod stalnim pojačanim nadzorom  saobraćajne policije, te su u tom pravcu već planirane dalje mjere” – zaključuje Klikovac.

Prema podacima NBOCG, na području Crne Gore preko 10.000 vozila se upotrebljava iako su neosigurana. Ovdje se radi i o vozilima kojima je istekao rok za obnovu osiguranja. Samim tim, korisnici tih vozila ne posjeduju polisu obaveznog osiguranja od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima. “U slučaju da je korisnik neosiguranog vozila skrivio saobraćajnu nezgodu, Nacionalni biro osiguravača isplaćuje naknadu štete oštećenom licu, a nakon isplate štete ima zakonsko pravo regresa od prouzrokovača štete, za iznos isplaćene štete, kamate i drugih troškova vezanih za obradu i isplatu štete. Zaključivanjem ugovora o obaveznom osiguranju od autoodgovornosti, društvo za osiguranje preuzima na sebe obavezu da cjelokupnu štetu koju pričini njihov osiguranik isplati oštećenom licu, i to sve do zakonom predviđenih limita osiguranja. Sa druge strane, vozač neosiguranog vozila odgovara za pričinjenu štetu svojom cjelokupnom imovinom, pa su benefiti obaveznog osiguranja više nego očigledni, jer vožnja neosiguranog vozila može biti višestruko skuplja od uštede koja se dobija izbjegavanjem registracije i osiguranja prevoznog sredstva.

Post a comment

Your email address will not be published.

en_GBEN
vrši obradu, obračun, isplatu šteta i naplatu regresnih zahtjeva po isplaćenim štetama po osnovu: - međunarodnih sporazuma o obaveznim osiguranjima u saobraćaju nastalim u zemlji i inostranstvu (zelena karta), - neosiguranih motornih i priključnih vozila i putnika u javnom saobraćaju, vazduhoplova i plovnih objekata, - zbog smrti, povrede tijela ili narušavanja zdravlja prouzrokovane upotrebom nepoznatog motornog vozila, vazduhoplova, plovnog objekta ili drugog prevoznog sredstva; - zahtjeva oštećenih lica koja nijesu štetu mogla naplatiti zbog prestanka rada društva za osiguranje kod koga su bila osigurana;